minden, ami marketing és sales

Marketingarc

A 10 legszebb ásványvizes palack design

2017. augusztus 13. - Héjj Szilárd Marketingarc

beverage-1850695_1280.jpgHogy egy ásványvizes palack is lehet szép? Simán! Nem is gondolnád, hogy több világhírű divatcég is szokott tervezni ásványvizes palack csomagolást, valamikor csak címkét, de van, amikor címkét+egyedi palackot is. A vásárlók döntő többsége nem a külcsín alapján vásárol vizet, azonban van egy olyan fogyasztói réteg, akiknek már ez is fontos. 

 

Sokszor értekeztem már arról a Facebook oldalamon, hogy mennyire fontos a termékek csomagolása, hiszen a csomagolás megkülönböztet a többi márkától, figyelemfelkeltő, és beazonosítja a márkát. Itthon is számos ásványvíz közül választhatunk, és biztos vagyok benne, hogy a kedvenc ásványvized címkéjét és palackformáját fel tudod idézni simán. 

Leginkább limitált szériás palackokat szedtem össze nektek, ezeket nem lehetett könnyen beszerezni. A tíz legszebbet nem volt könnyű kiválasztanom, igazából az egytől tízig való bemutatás nem jelent sorrendet köztük. 

1. Evian Kenzo palack (2014-2015)

Az Evian 2008 óta évről évre piacra dob különféle divattervezőkkel és divatmárkákkal együttműködésével tervezett limitált szériás palackokat. 2014 októberétől lehetett megvásárolni a képen látható vizet kétféle méretben, melyek design-ját a Kenzo tervezte.

evian-kenzo-limited-edition-bottle.jpg

(kép forrás:http://purentonline.com/blog/home/the-limited-edition-evian-kenzo-bottle/)

2. Perrier Andy Warhol palackok

Andy Warhol meghatározó képzőművésze a pop-art irányzatnak, kimagasló tehetségű festő és avantgarde filmkészítő volt. Négy évvel ezelőtt jött ki az Andy Warhol ihlette csomagolással a Perrier. 

warhol_bottle_group_highres.jpg

(kép forrás: http://www.businesswire.com/news/home/20130617006392/en/Perrier-Introduces-Limited-Edition-Bottles-Featuring-Art-Andy)

3. Ferrarelle Platinum

 Az olasz Giuseppe De Ponte alapította a céget 1893-ban, a márka mai napig Olaszország egyik vezető ásványvize. A Platinum edition a HoReCa szektorban szokott elérhető lenni .

2560x1440_ferrarelle_platinum_01-1880x1058.jpg

(kép forrás: http://www.smithlumen.com/project/ferrarelle-platinum/)

 4. Evian Origine 2005

 Amikor Evian megkérte a Landort, hogy tervezzen meg egy limitált szériás palackot, a kihívás kétszeres volt: a formatervezésnek gyönyörűnek kellett lennie ahhoz, hogy "gyűjtői palack" legyen, miközben az Evian értékeit is át kell tudnia adni - az Alpok és a tiszta, ásványokban gazdag vizet.  A különleges üvegpalack 2004 novemberében került a piacra limitált példányszámba. Nekem az egyik nagy kedvencem, talán ő a kedvenc. 

ev.jpg

(kép forrása: http://lovelypackage.com/evian-origine/)

5. Topo Chico 

Ha már jártál Mexikóban, akkor tuti, hogy találkoztál a Topo Chico-val, ami az egyik legkedveltebb márka az országban. 1895 óta gyártják a Topo Chico-t, aminek a vizéhez egy igazi legenda is párosul, a XV.században egy azték hercegnő a Topo Chico forrásvizétől gyógyult meg. 

img_7212.jpg

(képen az amerikai piacra szánt csomagolást látjátok)

6.  Lofoten Water

A norvég Lofoten szigeten (a legészakibb norvég sziget) palackozzák a Lofoten Watert 2016 óta. Érdekesség, hogy a képen látható palack 888 milliliteres. 

13502945_1081626938557286_3776252193054592961_o.jpg

(kép forrása: facebook.com)

7. VEEN

A finnek nem szeretik a felesleges fecsegést, ha már beszélgetnek, akkor abból mindig lesz valami. A VEEN story-ja is egy baráti beszélgetéssel kezdődött 2006-ban. A VEEN név  a Kalevalából származik, hiszen Veen Emonen a víz szülőanyja, istennője, ő a halászok és tengerészek szerencsehozója is. A palack egyedi, nekem nagyon bejön a puritán design. 

all_bottles_header-908x572.png

(kép forrása: http://veenwaters.com/)

8. Güitig 

Ecuador igazi büszkesége a Güitig víz, amely már 108 éve csillapítja a ecuadoriak szomját. Minden évben kijönnek egyedi designú palackkal, nekem ezek közül a képen látható a kedvencem. 

1404916_10153469499542423_1464354302455454821_o.jpg

(kép forrása: http://www.finewaters.com)

9. Solé Arte

A művészet értékei az Arte üveg szépségében tükröződnek. Ez az üvegpalack, tiszta és világos, az aljától elkezdve felfelé ívelő, szabálytalanul nyolcszögletű. Az Arte palack az éttermi asztalok díszítésére is kiváló. 

new_arte1.jpg

(kép forrása: http://www.solewater.com/arte.html)

10. Swarovski kristályokkal díszített limitált Szentkirályi ásványvíz 

Igen-igen, egy magyar termék is felkerült a listámra, sőt igazából a Szentkirályi és a Szigetközi Friss Víz között vacilláltam, a Szentkirályi mellett döntöttem végül. A Swarovski kristályokkal díszített üvegből 1000 db készült összesen, a 0,25 l-es üveg címkéjén a Szentkirályi márkanevet 47 db 2 mm átmérőjű kristály díszíti. Az egy picit elszomorító, hogy egy normális fotót sem tudtak készíteni a termékről... 

swarowski.png

(kép forrása: http://szentkiralyi.hu/hu/kiemelt-cikkek/swarovski-kristalyokkal-diszitett-limitalt-szentkiralyi-asvanyviz-szeria-/40)

 Most, hogy a tízes listám végére értem, vettem csak észre, hogy mennyi szép palack nem került be a válogatásomba. Az Evian Issey Miyake palackja is gyönyörűséges, de a Perrier-nek is vannak még olyan limitált szériás üvegjei, melyek igazán szépek. 

Neked melyik a kedvenced? Melyik tetszik a legjobban a listámból? 

Angyali reklámok

5616b5bedc615bbec670b696ffb5f149.jpgMeghalt Roger Moore, kedden minden médiafelület beszámolt erről. Nekem Ö az Angyal, a James Bond, egy igazi minden lében két kanál. Áradt belőle a férfiasság, igen, Moore egy nagybetűs gentleman volt. Tartja a mondás, hogy stílus maga az ember, és neki volt stílusa, nem is akármilyen. Több ismert, nagy cég reklámjában is feltűnt. Már jóval túl volt a pályája csúcsán, amikor még mindig szerepelt különböző vállalatok kommunikációjában. 

 

 A UK POST reklámjában önmagát alakítja, hozza azt, ami Ő maga, a stílus, az elegancia. Ha netalántán csak szinkronizáltan láttad a filmjeit, akkor most meghallgathatod, hogy milyen volt a saját hangja, elképesztően férfias. 

A hölgyek ájuldoznak tőle és körülrajongják. Persze, ő elcsodálkozik, hogy hol van, és valljuk be, ilyen postahivatal nem sok helyen van Angliában. 

Talán az egyik leglátványosabb cigaretta reklámjában is főszerepet játszott. A japán piacra szánt spotot Velencében vették fel, izgalom van bőven, a zene remek, a reklám meg, hát, maradjunk annyiban, hogy legalább Roger szerepel benne..

 Az egyik legnagyobb kereskedelmi lánc, a Tesco karácsonyi reklámjában is szerepelt. Egy idős hölgy álmában jelenik meg, nem is akárhogyan! Nézd csak!

 Hozza szívdöglesztő pasas képet, jól áll neki, hanyagul elegáns. Valljuk be, biztos sok korabeli hölgy álmodozott róla. 

 A Swisscom reklámja a svájci piacra készült, így olasz, német és francia nyelven is látható volt. A szokásosnak mondható Roges Moore-s szerelésben láthatjuk a színészt, dupla gombos zakó arany gombokkal, fehér ing, divatos, csíkos nyakkendő. A jelenetben feltűnik még Melanie Winiger színésznő. 

 Sőt, a sztár zakóján az élesebb szemű olvasóim felfedezhetik a UNICEF kitűzőjét is, hiszen ő a szervezet nagykövete volt. 

Nem hagyhatom ki a következő UNICEF-es reklámot, hiszen ezt ő is fontosnak tartotta. James Bond odafigyelt a környezetére, és komolyan gondolta a társadalmi felelősségvállalást. 

 Végére hagytam érdekességképpen az alábbi print hirdetést, amely egy korának megfelelő, divatos kardigánt reklámoz, a modell nem más, mint a színész óriás. 

daku17_xcaaiwca.jpg

Eleganciája, férfiassága végigkísérte az életét, a márkák mindig ezeket a tulajdonságait próbálták az előtérbe helyezni. Ő az örök James Bond. 

A 10 legjobb foci EB-s reklám

uefa-euro-2016-logo.jpgHiába na, engem is megcsapott a foci EB szele, szinte az összes esti meccset láttam, és igyekszem minden meccs eredményét nyomon követni. A magyar meccsek napján már reggeltől izgatottság lesz rajtam úrrá, amely a meccs ideje alatt fokozódik. Sokan vagyunk így ezzel ma hazánkban, újra fociláz van! A márkák sem hagyják ki az EB-t, sőt, külön reklámokat készítettek a jeles alkalomra. 

 

Összeszedtem nektek a kedvenc reklámjaimat, magyarokat és külföldieket is. A TOP10-es lista nem a sorrendjüket jelöli, igazából nem szeretnék dönteni, hogy melyik a legjobb, a döntést rátok bízom!

1. Lufthansa: Everyone's Fanhansa

 A Lufthansa két angol(!) szurkoló (apa-fia) utazásán keresztül mutatja be, hogy milyen az utazás a légitársasággal az EB-re. A fiú rémeket (csupa sztereotípia a németekkel kapcsolatban) lát a leendő utazással kapcsolatban, persze mást tapasztal az utazásakor. Vagy mégsem? Kedves, szórakoztató reklám . 

2. iPhone: The beautiful game 

Az Apple az angol piacra szánt reklámja nagyon ötletes, hisz iPhone-nal készült labdarúgás témájú képekből készült, amelyeket iPhone használók fényképeztek. 

3. Mars szelet: Believe 

 A Mars szpotja szintén az angol piacra készült, talán, ez a leglátványosabb, de az biztos, hogy ez a legörültebb! Az angolok partra szállnak a francia tengerparton és a Stade de France-t keresik, amely a döntő helyszíne lesz. 

4. Beats by Dre: Firestarter

Igazi sztárok adták az arcukat a Beats by Dre reklámjához, a zene remek választás (számomra mindenképpen, mert szeretem a Prodigy-t), a brit együttes Firestarter című szám videóklippjét gondolták újra. Pörgős, ütős. 

5. Nike: The Switch

Mi történik akkor, amikor CR7 átesik a reklámtáblákon és ráesik egy fiatal szurkolóra?! A reklámból kiderül! Nézzétek meg! Érdemes! Majdnem négy perces, de leköti az embert, még engem is lekötött, pedig én nagy Barcás vagyok! ;)

6. Three Ireland: #makehistory 

A mobilszolgáltató az ír focicsapat hivatalos támogatója, így nem csoda, hogy előrukkoltak egy remek reklámmal. A képkockákon feltűnik az ír szövetségi kapitány és egy-két ismertebb focista is. Körülbelül ilyen lehetett a magyar szurkolók készülődése is! 

7. Carlsberg: If Carlsberg did La Révolution

Szenzációs! Minden képkockája élmény! Marcel Desailly tökéletes választás, hiszen egyik kiemelkedő alakja a világ labdarúgásának. ‘Liberté, Egalité, Footballité!’  ;)

8. MOL: Itt az idő

Ebben is van egy fordulat a végén, engem megfogott, tetszik. A MOL megtalálta a lényeget. 

 9. MLSZ: Mindenünk a foci!

 És tényleg mindenünk a foci! Ezt az elmúlt pár nap bebizonyította, végre van egy csapat, aki szerethető, akik küzdenek, és már eufóriában van az ország. Koltai Róbert jó választás volt, köztudott róla, hogy ő is nagy fociszurkoló. Persze, Puskás nem maradhatott ki, és ez így van rendjén! 

10. Telekom: Összetartás nélkül nincs győzelem 

Az összetartás meglett, a szurkolók egy emberként állnak ki a magyar csapat mellett, amilyen hangulat volt Marseille-ben az maga csoda. A Telekom ráérzett arra, hogy nagyon fontosak a szurkolók, nélkülük nincs lendület, nincs akkora akarás. 

Neked melyik reklám tetszett a legjobban? A Te kedvenced nincs az én általam kiválasztottak között? Írd meg kommentben, hogy neked melyik a kedvenced!

 

Kapd fel!

farmerkep.jpgMi kell egy jó online kampányhoz, amely a fiatalokat (leginkább a Z generáció és a Y generáció "végén" születetteket) szólítja meg?!  A Pepe Jeans London tudja! A Kapd fel! kampányuk minden olyan elemet tartalmaz, amit ma tartalmaznia kell egy sikeres promóciónak. Ebből, a legújabb kampányukból nagyon sokat tanulhatunk.

 

 

A kampányhoz tartozó weboldal full responsive, vagyis minden kijelző méreten jól jelenik meg, igen, ez már alap, de még mindig sok cég megfeledkezik erről. Nincs sok szöveg, csak a lényeg, nagy betűkkel, óriási képekkel, és videókkal "operál" az oldal. Tableten, és okostelefon kijelzőn a legjobb az oldal átláthatósága, nem véletlen, hiszen a célcsoport leginkább többségében ezekről a készülékekről internetezik. 

getitonweb.jpg

(kép: http://getitonchallenge.com/)

 A játék leírása is pofon egyszerű, nem is kell túlragozni. A második képen egy picit nehezen olvasható a szöveg, a laptopomon így jelent meg, ahogy látjátok, mobilon már sokkal olvashatóbb.  A lényeg, hogy a kezek használata nélkül kell felhúzni farmert :) 

weboldaljatekleirasmitkellcsinalni.jpg

(kép: http://getitonchallenge.com/)

vegyelresztbenneweboldal.jpg

(kép: http://getitonchallenge.com/)

 Az utolsó "menüpont" a galéria a legmulatságosabb és legszórakoztatóbb, hisz itt megtudjuk nézni a már feltöltött videókat! :) Ügyes, hogy a háttérszínekkel és a betűk színeivel milyen okosan variálnak! 

indulokweboldal.jpg

(kép: http://getitonchallenge.com/)

 A játékban úgy tudunk részt venni, hogy elfogadjuk a nevezési feltételek és vagy feltöltjük a videónkat az oldalra, vagy pedig az Instagram-ra vagy a Youtube-ra. 

feltolteni.jpg

(kép: http://getitonchallenge.com/)

 Ok, a weboldal jó, de ez kevés a sikerhez. Mi kell még? Az, hogy a cég azokat a közösségi média felületeit vonta be a kampányba, amelyeken leginkább el tudja érni a célcsoportot. Természetesen, a Facebook oldaluk borítóképe is a kampányt hirdeti, de a posztok is leginkább a nyereményjátékról szólnak. 

fbborito.jpg

(kép: facebook.com)

 Önmagában a Facebook kevés lenne, ezt nagyon jól tudták a cég marketingesei, ezért igénybe vették az Instagram és a Youtube felületeiket is. Kerestek olyan arcokat a kampányhoz, akiket sokan követnek a célcsoportjukból, és velük készítettek Kapd fel! videókat, amelyeket megosztottak a saját Instagram felületükön. Köztük van például Ana Sofia Martins, aki egy nemzetközileg ismert modell. Nem hagyták ki a ziccert, lett saját hashtag-je a kampánynak: #GetItOnChallenge 

A Youtube csatornájukon is tolja ezerrel a kampányt a ruházati cég. Az alábbi reklám, már egymillió feletti megtekintésnél jár. A reklám pörgős, dinamikus, jó a zene, látványos, szórakoztató, nem tudok rosszat mondani róla! 

 Összefoglalva, hogy mi kell a sikerhez: 

  1. Integráltan kommunikálnak, minden olyan csatornát használnak, amelyeken el tudják érni a célcsoportot.
  2. Bevonják a történésekbe, a tartalomgyártásba a játékban résztvevőket. Kvázi a Pepe Jeans London által mindenkinek jár most 15 perc hírnév, amit a célcsoport igencsak szeret. 
  3. Egyedi, szórakoztató a kampány. 
  4. A tartalmak jó minőségűek az összes csatornán. 
  5. A célcsoportot az ő általuk használt nyelven szólítják meg, tömören, ütősen. 
  6. Bevontak olyan ismert "arcokat", akiket sokan követnek és kellően híresek a célcsoporton belül.
  7. Full responsive weboldal. 

Remélem, hasznosnak találtad a bejegyzést, oszd meg, hogy minél többen tanulhassanak belőle! 

Válaszolj az üzenetekre!

speech-34416_960_720.pngAmikor létrehozunk egy Facebook oldalt, eldönthetjük, hogy akarunk, vagy nem akarunk üzenet funkciót a Facebook oldalunkra. Ha élünk a lehetőséggel, akkor az oldalunkon lévő üzenet funkció segítségével kapcsolatba léphetnek velünk 0-24-ben. Ez óriási felelősséggel jár! Hiszen, ha írnak nekünk, "illik" sőt kell reagálni rá, különben negatív hatást érhetünk el a cégünkkel, termékünkkel szemben. Természetesen, a későbbiekben bármikor megtudjuk változtatni a Facebook oldalunkon, hogy legyen üzenet funkciónk vagy sem. 

 

 A Facebook mostanság (is) felhívja azokra az üzenettel kapcsolatos lehetőségekre a figyelmet, amelyeket még az adminok nem igen használnak ki.  Ezt az "felhívást" a Facebook kezelőfelületén láthatjátok: 

fb_uzeenet.jpg

 (forrás: facebook.com)

 De nézzük, mit is rejtenek a beállítások! Az üzenetküldés kezelőfelülete a Facebook oldalunk kezelőfelületén belül az üzenetküldés-nél van (értelemszerűen). Először be tudjuk állítani, ahogy a képen is látszik, a válaszidő megjelenítését, itt érdemes megjeleníteni az igazat, vagy az üzenetekre vonatkozó átlagos válaszidő automatikus megjelenítését, én is azt teszem a Marketingarc fb oldalamnál, mert akkor még kevesebb lehetőség van a csalódásra az üzenetküldőknél. Egy biztos, próbáljunk pár órán belül válaszolni a megkeresésekre! 

adminfeluletuzenet.jpg

(forrás: facebook.com)

 A következő funkció, az azonnali válaszok, nagy segítség lehet akkor, ha tudjuk, nem tudunk gyorsan válaszolni a megkeresésekre, hiszen kitalálhatunk egy automatikus választ. Pl. Köszönjük a megkeresésedet, hamarosan válaszolunk! Üdvözlettel: xy. Ha netalántán egy admin sem lesz net közelben akár egy napig, akkor érdemes ezt a funkciót használni! 

uzenetazonnali.jpg

(forrás: facebook.com) 

 Végül, de nem utolsósorban lehetőség van arra, hogy a nyitvatartási időn túl, szintén beállíthatunk automata üzenetet, vagy pedig a Távol állapotot jeleníthetjük meg. Ezt is érdemes használni akkor, ha leginkább akkor vagyunk a net közelében, ha nyitva van az üzletünk. Azért ez arra is jó, hogy csak nyitvartartási időben  (munkaidőben) keressenek meg minket. 

uzenetnyitvatartasontul.jpg

(forrás: facebook.com) 

Ami a lényeg, hogy vegyük komolyan a megkereséseket, reagáljuk le időben, és a megfelelő stílusban. Nem szabad elfelejtenünk, a Facebook, mint ügyfélszolgálati felület is üzemelhet. Az, hogy időben és a megfelelő módon reagáljuk le az üzeneteket, építi a márkánkat, a lassú válaszadás, és a nem megfelelő stílus pedig rombolja. 

A Facebook megkönnyíti a kommunikációnkat a fenti lehetőségekkel, amelyekkel, ha szükséges, mindenképpen éljetek! 

Ha hasznosnak találod a bejegyzést, oszd meg az ismerőseiddel! 

Ne legyél hülye!

emotions-371238_1920.jpgNe legyél hülye! Tényleg ne! Ne osszál meg minden hülyeséget a Facebook-on! Újra és újra feltűnnek különféle kamu Facebook oldalak, amelyek nyereményjátékokat tolnak orrba-szájba. "Nyerhetünk" Iphone-okat, utazást, BMW X5-öst, és más egyéb értékes nyereményt. Persze senki sem nyer semmit, nemcsak az adott Facebook oldal egy nagy kamu, hanem a nyereményjátékaik is!  

 

Magyar és külföldi kamu Facebook oldalak is feltűnnek szép számmal. Külföldi oldalak esetében "divat" egy légitársaság kamu Facebook oldalát létrehozni, majd megosztásért és lájkolásért cserébe repülőjegyet lengetnek be, mint nyereményt, persze, azzal a repülőjeggyel sehova sem mehetnénk.. Én is írtam egy ilyen esetről még tavaly szeptemberben, azóta megint voltak hasonló repülőtársaságos fake oldalak. 

Most egy hamis Szerencsejáték Zrt. Facebook oldal keverte fel az állóvizet a nyereményjátékaival. Ez az oldal is szokásos módon húzza el a mézesmadzagot, oszd meg a posztot, lájkolj mindent, amit csak lehet, és nyerhetsz mindenféle hatalmas tárgynyereményt. És az emberek megosztják, lájkolják, persze nemcsak a nyereményposztokat lájkolják, hanem az oldalt is. Egy-két posztot mutatok nektek erről a Facebook oldalról: 

szerencse4_1.jpg

(forrás: facebook.com) 

szerencse1.jpg

(forrás: facebook.com) 

Na, az Iphone sem maradhatott ki a sorból, hiszen arra mindenki harap, és rögtön nem egyet lengettek be, hanem egy csomót, hogy még hatásosabb legyen a dolog. 

szerencse2.jpg

(forrás: facebook.com)

Mondjuk, az már csak a hab a tortán, hogy elvileg úgy lehetne megnyerni az Iphone 5s-eket, hogy megosztjuk a képet és lájkoljuk az oldalt, ehhez képest, amikor csináltam a print screen-t kilencezer sem volt a lájkolók száma az oldalon, viszont a megosztások száma majdnem elérte a 22000 ezret, nem elég, hogy nem gondolkodnak az emberek, de a szöveget sem tudják értelmezni.. 

Ennél a kamu Szerencsejáték Facebook oldalnál az egyik legnagyobb árulkodójel az volt, hogy a névjegy része egyáltalán nem volt kitöltve információval, nézzétek csak:

szerencse3.jpg

(forrás: facebook.com)

Sőt, ahogy a fenti képen lehet látni, az oldalt Közösség Facebook kategóriájába regisztrálták, nem pedig a Vállalatéba, ahova kellett volna. De nézzétek csak a bélyegképet, az sincs méretre igazítva, ERENCSEJÁTÉK Z látszik belőle. 

Most nézzük az eredeti Szerencsejáték Zrt. Facebook oldalának a Névjegyét: 

szerencsejat1ekzrt.jpg

(forrás: facebook.com)

Látható, hogy a Névjegy fül sokkal jobban ki van töltve, weboldal feltüntetésével, címmel stb. Sőt a képen jól láthatjuk, hogy az igazi Facebook oldal bélyegképe a méretre van igazolva, a kamu oldallal ellentétben. 

Másik árulkodó jel lehet az aránytalan kevés lájkoló is. A Szerencsejáték Zrt. az egyik legismertebb magyar vállalat, nyilván nemcsak alig kilencezren lájkolnák, ahogy a kamu oldal esetében volt, hanem több tízezren, ahogy lájkolják is az igazi oldalt, több mint százezren. 

Ami segíthet még az adott Facebook oldal URL címe (amit a böngészőben láthattok). Sajnos, a kamu oldal esetében már nem tudtam print screen-t csinálni, törölték az oldalt szerencsére, de mutatom az igazi oldalét: 

s.jpg

Általában a kamu oldalak URL-je nem a cégnevet tartalmazza, nem szoktak erre figyelni, bár láttam már kivételt. 

Ami még árulkodó jel, hogyha az adott Facebook oldalon csak nyereményjáték posztok vannak és semmi más. Általában minden valódi Facebook oldalnak van valami tartalma a nyereményjátékokon kívül, posztolnak a termékeikről, stb. Ez a másik ordító jel, ha nincs semmiféle cég feltüntetve, csak valamiféle fantázia neve van a Facebook oldalnak. 

A Szerencsejáték Facebook oldal esetén az is egy tökéletesen egyszerű ellenőrzési mód, hogy az ember bepötyögi a böngészőbe a szerenecsajatek.hu-t és ott a facebook ikonra rákattintva az igazi facebook oldalra jutunk. Kb. 1 perces művelet... 

Ezeket az átverős oldalakat jelentsétek a Facebook-nak, amely általában gyorsan tiltja és törli őket. 

Engem egyre jobban idegesít, hogy az ismerőseim közül sokan ész nélkül osztanak meg mindent, és semminek nem néznek utána. Pedig, kb. egy perc, és nem égetnék le magukat. Talán egy percet megér a dolog.. 

Ajánlom, hogy legyetek sokkal körültekintőbbek és gondolkozzatok. Nem árt. Esküszöm. Akinek nem inge... 

Remélem hasznosnak találtátok a blogbejegyzésemet! 

A támadás folytatódik

6d91714aae.jpgA Facebook folytatja támadását az abszolút egyeduralomért, a legfrissebb újításával, a Szolgáltatások füllel, amellyel még inkább weboldalszerűvé válik egy Facebook oldal. Szolgáltatásokkal próbálja kiváltani az egyes honlapok szolgáltatás menüpontját, ráadásul úgy teszi ezt, hogy ez abszolúte lehet hatékony is, persze, nem minden vállalkozás esetében. 

 

De nézzük, hogyan is kell használni a Szolgáltatások fület a Facebook oldalak esetében. A fülecske a többi fül között található a borítókép alatt, mutatom:

marketingarcszolgaltatasok.jpg

Miután rákattintottunk a Szolgáltatások fülre az alábbi felülettel találkoznak az oldalak adminjai: 

szolgaltatasokleiras.jpg

Bekarikáztam a képen, a bevezetőt, amit írhatunk a szolgáltatásainkhoz. Én ide valami frappáns mondatot ajánlok, amely kötődik a cégünk szolgáltatásához. Jól kell sáfárkodjunk a karakterekkel, csak maximum 40 betűből álló szöveget írhatunk. Miután megírtuk a bevezetőt jöhetnek a Szolgáltatásaink, kattintsatok az Add a Service-re. Minden egyes szolgáltatásunknak lehet egy neve, ami maximum 40 karakter, minden szolgáltatásunknak megadhatjuk az árát, és az összes szolgáltatásunkhoz adhatunk egy bővebb leírást 200 karakterben, és a legtutibb, hogy mindegyikhez tudunk képet feltölteni. Így még látványosabb lehet a Szolgáltatásaink rész. 

Fontos! Ahhoz, hogy lássák a Facebook oldaladra látogatók a szolgáltatásaidat, ahhoz közzé kell tenni. A Közzétéve gombra kattints, és akkor jelenik meg, ha  kék színben pompázik a Közzétéve előtt, így:

kozzeteve.jpg

 Felvetődhet a jogos kérdés, hogy miképp jelennek az oldalon a szolgáltatásaink. A Facebook oldalunk idővonala felett jelenik meg, egyszerre maximum három szolgáltatást tudunk megjeleníteni. Ahogy a képen is látszik, a kis bevezetőnk, és szolgáltatás olvasható, aki a többire is kíváncsi annak kattintania kell az Összes-re. 

idovonalon.jpg

 Természetesen bármikor tudunk változtatni az egyes szolgáltatásainkon, sőt törölni is tudjuk őket egyenként. Ha komolyabb változtatásokat hajtunk végre egyes pontokon, akkor javaslom, hogy addig vonjuk vissza a szolgáltatásaink közzétételét. Fentebb írtam, hogy megadhatjuk a szolgáltatásaink árát is, de nem kötelező, anélkül is megjelennek. 

Első blikkre hasznos dolog a Szolgáltatások lapfül, hiszen strukturáltabban tárhatjuk a szolgáltatásainkat a facebookozók felé. Elsősorban azok a szolgáltatók számára nagyon hasznos, akiknek nincsen weboldaluk, de fontosnak tartják a Facebook kommunikációt, a Facebook-on való megjelenést.  

És igen, véleményem szerint ez egy újabb nyomulás, támadás a Facebooktól a többi online felület felé, és talán nemcsak a közösségi média felületek felé. Ezzel a lépéssel "weboldalasítják" még jobban a Facebook felületét, és azt az érzetet kelthetik egyes vállalkozókban - akik eddig is már hajlottak afelé, hogy minek weboldal, ha van Facebook oldala a cégnek-, hogy tényleg elég lehet a Facebook. Pedig! Nem így van! Ez egy hiú ábránd, egy rossz gondolat. 

Egy biztos, egy hasznos dolog, kíváncsi vagyok, hogy lehet-e majd külön hirdetni a szolgáltatásokra-e vagy sem, mert úgy még izgalmasabb a dolog. 

Remélem, hasznosnak találtátok a bejegyzésemet, ha igen, lájkoljátok, és osszátok meg az ismerőseitekkel. 

David Bowie a reklámokban

jareth-david-bowie-34011348-1920-1080.jpgFurcsa volt ez a hétfő, mert kitörő örömmel fogadtam a Saul fia Golden Globe díját, aztán pár óra múlva megtudtam, hogy meghalt David Bowie. Ledöbbentem, mint mindenki. Első emlékem nem a zenéhez kötődik az angol művésszel kapcsolatban, hanem a filmhez. A verőcei moziban láttam a Fantasztikus labirintust, amelynek ő játszotta az egyik főszerepét. Magával ragadott a film, és Bowie is, későbbiekben kezdtem el hallgatni a zenéit. Rajongója nem lettem, de mindig odafigyeltem rá, és ebben nagy segítségemre volt egyik kedves barátom, Fütyőke, aki mindig megosztotta a vele kapcsolatos híreket, az új számait. 

 

Számos ismert márka kamatoztatta az énekes népszerűségét, aki több vállalat reklámkampányban is szerepelt. A Pepsi többször "nyúlt" világhírű énekesekhez, emlékezzünk csak Michael Jackson-ra vagy Beyonce-ra. Az amerikai üdítőgyártó cég alábbi reklámjában Bowie Tina Turnerrel együtt szerepelt: 

A XM Rádió reklámjában saját filmjét, a Földre pottyant embert (ez volt az első filmszerepe még 1976-ból) parodizálta. 

Kedvencem, a 2013-as Louis Vuitton reklám, amely persze reklám, de inkább kisfilm, hiszen hat perces. Elragadó, színes, extravagáns, olyan, amilyen Ziggy volt. 

 Talán a leginkább "davidbowie-s" a Nestlé csoporthoz tartozó Vittel ásványvíz reklámja, ahol az énekes megcsillogtathatja a sokszínű, kaméleon énjét! Kihagyhatatlan! 

 Végül következzen az idén készült Cadillac Escalade reklámja, amely eléggé ütősre sikeredett, David Bowie zenei aláfestéssel. 

David Bowie meghatározta a nemzetközi popszakmát, egyedülálló stílusa, mindegy egyes megjelenésében jelen volt. A fenti reklámokban is mindig adott valami pluszt az adott márkához, amely fontos a marketingben, és ezt ügyesen mérték fel a cégek reklámszakemberei. 

Fütyőke, neked ajánlom ezt a posztot! 

A legtutibb Star Wars cuccok

2000px-star_wars_logo_svg.pngIgen-igen, engem is elkapott a Star Wars-láz. Nagyon vártam Az ébredő Erőt, és már meg is néztem a moziban, hál'Isten nem csalódtam. Azonban még nem vagyok akkora Star Wars- fan, hogy legyen bármiféle eme témájú kütyüm, ruhám vagy bármim. Ha akarnék, számtalan Csillagok háborúja témájú terméket tudnék vásárolni, most ezek közül válogattam egy-két darabot.  

 

Az Aliexpress-en találtam az alábbi csodát, amit nem is tudom minek nevezzek, talán az egyszerűség kedvéért Darth Vader szvetternek. Picit szürreális, de ízlés dolga, alig 20 dollárért a miénk lehet. 

starwarspulover.jpg

 Szintén az Aliexpress-en találtam az alábbi Star Wars-os "műanyag akciófigurákat", amelyek még az én tetszésemet is elnyerték, hiszen nagy Minyonok rajongó vagyok. A végén még én is fogok vásárolni ezekből az akciófigurákból. 

minyonstarwars.jpg

 Az Amazonon is találhatunk jobbnál jobb, és érdekesebbnél érdekesebb Star Wars témájú termékeket. Engem mégis elsőre ez, a képen látható Darth Vader kötény fogott meg, lehet, hogy azért, mert nagyon szeretek főzni. Azt hiszem, egy ilyen kötényben másképpen főz az ember! :) 

koteny.jpg

Ha már a főzésnél tartunk, elengedhetetlen kiegészítője a hozzávalók mérése, pontos kiporciózása, ebben óriási segítség a R2-D2 mérőpohár(mérőedény) szett, melyet a Thinkgeek-en találtam. 

11be_sw_r2d2_measuring_cup_set.jpg

Az étkezésnél maradva, azon Star Wars rajongók, akik szeretik az ázsiai ételeket, és tudnak pálcikával enni, azoknak kihagyhatatlan a képen látható Luke Skywalker lézerfénykard-pálcika szett! 

lukeskywalkerpalcika.jpg

 Elrugaszkodva a konyhától, a következő Star Wars-os terméket szigorúan szerelmespároknak ajánlom! Egy élmény lehet kezet törölni kézmosás után az alábbi Han Solo-s és Leia hercegnős törülközőkbe, melyeken az ikonikus párbeszéd is megjelenik. 

1521_sw_han_leia_hand_towels_inuse.jpg

 A munkahelyünkön, az irodában is használhatunk Csillagok háborúja ihletésű termékeket. Igaz, ha a videóban található C-3PO cellux tépőt szeretnénk magunkénak tudni, akkor igencsak a zsebünkbe kell nyúljunk. Az ebay-en 300 dollár körül forog az ára.

 Végül, de nem utolsó sorban, az egyik New York-ban élő ismerősöm cipőit osztanám meg veletek. Természetesen, ezeket vette fel Az ébredő Erő premierjére. ;)

12387967_10153335845291309_480137773_n.jpg

Sok-sok termék lelhető fel az interneten, az üzletekben, melyek Star Wars témájúak. Ez egy szubjektív válogatás volt, kíváncsi vagyok, hogy nektek mely termékek nyerték el a tetszéseteket! Milyen Star Wars cuccotok van?

Érezd magad James Bondnak!

site-copy.jpgEgy vallomással kezdem, amíg nem Daniel Craig játszotta James Bond-ot, nem nagyon érdekelt a kultikus titkos ügynök története. Valahogy nálam ő az igazi James Bond, nagyon nyers, de mégis van stílusa, és férfias is, nem nehéz vele azonosulni. Egy biztos, Daniel Craig kellően megosztó, nem lehet mellette szó nélkül elmenni, az utódjának nehéz dolga lesz. Szerintem sokan eljátszunk a gondolattal (férfiak), hogy milyen érzés lehet száguldozni James Aston Martinjával, használni James kütyüit, na és nem utolsó sorban átölelni Monica Bellucci-t (ok, kissé elfogult vagyok Monica-val szemben...). Ma már ez nem álom, sőt, könnyen elérhető (Monica annyira nem, sajnos) a sör és a vodka, amit a legismertebb titkos ügynök iszik, vagy az a telefon, amivel telefonál. Nézzük meg, mely termékek tartják fontosnak, hogy termékeik megjelenjenek az új James Bond-ban, a Spectre-ben. 

 

Igyunk egyet James-szel! 

A legköltséghatékonyabb megoldás érezni a James Bond feelinget, ha azt a sört isszuk, amit James Bond iszik, és ez a sör nem más, mint a Heineken. Alig egy hónappal ezelőtt jött ki az alábbi reklám, olyan, amilyen a Heineken reklámok, pörgős, látványos, és szórakoztató:

Természetesen James nemcsak sörözik, hanem iszik ő rövidet is, és nem változtat a szokásán, marad a vodkánál. Nem is akármilyen vodkát iszik, a Belvedere lengyel szuper prémium vodkát kortyolgatja. Kiemelten fontosnak tartja a vodkagyártó, hogy terméke megjelenik a filmben, erről már a weboldaluk nyitóoldala is tanúskodik.  :

belvedere.jpg

Hát igen, kitűnő választás, Mr. Bond. Ha Belvedere-t szeretnénk iszogatni mi is, akkor már azért jócskán a zsebünkbe kell nyúljunk. Több külföldi férfimagazinban is hirdeti a lengyel cég az alábbi kreatívval:

jamesbondbelvederevodka.jpg

James Bond nem veti meg a pezsgőt sem, nyilván a megfelelő helyen és időben fogyasztja. Pezsgőből sem ihat akármit, most a Bollinger-re esett a választása. A Bollinger 1829-től gyártja a jobbnál jobb pezsgőket, a Belvedere-hez hasonlóan a pezsgőgyártó is kijött egy Limited Edition-nel a Spectre kapcsán: 

 

A videó fantasztikus, bár csak hasonló videókat látnék magyar pezsgőgyártóktól is, én még nem találkoztam hasonló filmmel idehaza, ha Ti igen, tegyétek meg, hogy elkülditek nekem. A Bollinger is megjelenik dupla oldalas hirdetésekkel: 

jamesbondpezsgo.jpg

A hirdetést nem gondolták túl, középpontban az új film és maga a termék. Szerintem meggyőző. Ha Bollingerrel szeretnénk koccintani az új évre, vagy bármilyen más örömteli alkalomból, akkor közel 20 ezer forintot kell kicsengessünk. 

Öltözz úgy, mint James Bond 

Az angol titkos ügynököt a Tom Ford öltözteti tetőtől talpig. Mint mindig, James elegáns és trendi, azért lássuk be, hogy nem nehéz azonosulni az öltözködési stílusával. 

jamesbond2015_spectrestills_751x751_5.jpg

(kép forrása: http://www.tomford.com/TFBrand_JamesBond_Spectre.html?fdid=brand)

A ruhamárka oldalán néztem, hogy van-e jelen pillanatban Magyarországon üzletük, de úgy látom, hogyha valaki úgy szeretne felöltözni, mint James, annak Bécsig kell mennie vásárolni. 

 Vezesd a csodát! 

Igen, csodát, a Spectre-ben az új Aston Martin DB 10-el üldözi a gonosztevőket Daniel Craig, amely autó maga a csoda. Na jó, egy ilyen kocsival nem nehéz csajozni! :)  Nem csodálkozom, hogy James sorra hódítja meg a jobbnál jobb nőket, azért ez az új DB 10 "picit" több, mint egy csajozós autó.. Az alábbi videóban meg is győződhettek arról, hogy milyen szenzációs a DB 10-es: 

 

(forrás: http://www.forbes.com/sites/kbrauer/2015/10/26/we-drive-james-bonds-aston-martin-db10-from-new-spectre-movie/)

Az autó ára még nem ismert egyelőre. De ismerve a többi Aston Martin árát (egy nagy sóhajtás), sokunknak álom marad még egy darabig. 

Telefonálj úgy, mint James Bond! 

Mindig kiemelten fontosak a "kütyük" a Bond filmekben. Talán az egyik leghétköznapibb kütyü, amit James használ, az a telefonja, a Sony Xperia Z5

xperiaz5-spectre.jpg

A telefon már nálunk is megvásárolható, így könnyen felvehetjük a James Bond feelinget! :) 

Egyelőre én ezekről a márkákról tudok, amelyek biztos szerepelni fognak a Spectre-ben. Dollár milliókat költhetnek a fenti márkák arra, hogy megjelenhessenek az új James Bond filmben, és további milliókat költenek el a termékek kommunikációjára. Természetesen, a Spectre-ből a márkák is jelentős bevételre tesznek szert, nem utolsó sorban márkaépítés szempontjából is fontos nekik a megjelenés, hogy az adott terméket James Bonddal azonosítsák. Látható, hogy prémium és szuperprémium termékekről van szó, ők azok, akik egyrészt megtehetik, hogy "beszálljanak" a James Bond őrületbe, a másrészről pedig ők azok, akik "illenek" James Bond stílusához. Azt hiszem, hogy ez a filmkészítők és a márkák számára is egy gyümölcsöző kapcsolat. 

Egy biztos nagyon várom már, hogy lássam a filmet, a hazai bemutató november 5-én lesz! 

Ha még több infót szeretnél a James Bond életérzésről, ajánlom figyelmedbe az alábbi remek oldalt: http://www.jamesbondlifestyle.com/  

Ha tetszett a bejegyzésem lájkold és oszd meg! Köszönöm!