minden, ami marketing és sales

Marketingarc

Országúti ágyrajárók

2015. szeptember 18. - Héjj Szilárd Marketingarc

casperkocsi.jpgSzenzációs promóciót, a "Nap Tour"-t (szundikálás/szieszta turnét) vetett be egy New York-i matracokat gyártó és forgalmazó cég, a Casper, a matracainak reklámozására. A turné keretében a képen látható átalakított pótkocsival járják a Keleti part nagyobb városait. Nagyon jó a kialakítása a pótkocsinak, hiszen meg van "márkázva", és négy ember vagy négy pár tud egyszerre sziesztázni benne. Az alvó felületek alá tehetik a cipőjüket, táskájukat. Kinek nem esik jól egy kis délutáni szieszta? 

 

A promócióhoz egy nagyon jó kis landing page-t is létrehoztak, ahol pár mondatban leírják az akciót, és azt, hogy pontosan mikor és hol lesznek, és mely városokban. Minden városnál humoros rajzzal mutatják be a városhoz tartozó pontos helyszínt és időpontot. Nekem a New York-i állomás grafikája tetszik a legjobban, íme:

newyorkcasper.jpg

(kép forrása: https://casper.com/naptour)

Látjátok, van egy feliratkozási lehetőség is (sign up), ahol az email címünket megadva jelezhetjük, hogy szeretnénk pontos információkat kapni a promócióról az adott városra nézve. A helyszínek kiválasztásánál ügyeltek arra, hogy olyan helyen legyen a promóció, ahol sok ember megfordul, ezzel garantálva a sikert. Egyes városoknál még nincs ott a pontos cím, gondolom az engedélyekre várnak. 

Hogy miért jó ez a promóció? 

  1. Eljuttatja a terméket a vásárlókhoz
  2. Nagyon fontos, hogy a vásárló kipróbálhatja "élesben" is a terméket 
  3. Nem túl drága, hiszen kell hozzá egy kiszuperált pótkocsi, amit át kell alakítani egy kis asztalos munkával + meg kell márkázni. Természetesen a helyfoglalás, a benzin, a vontatás, mind-mind plusz költség.
  4. Viszont nagyon jó ingyenes megjelenést hoz a promóció, számos online és offline médiafelület beszámol róla. Egészen jó hype-ja van, ami persze ingyen reklám. 
  5. Az újdonság varázsa miatt is

Véleményem szerint az ilyen, és ehhez hasonló újszerű megoldások nagyon hathatósak lehetnek egy termék értékesítésében. Csak úgy tud jó lenni a Nap tour, ha kellő publicitást és megjelenést kap. Ezt meg is kapta, hiszen a cég online tolta(tolja) erősen, és amint fentebb írtam, több online és offline médiafelület is foglalkozik a promócióval, mint újszerű marketing megoldással. Itt egy kis lista, hogy hol szerepelt a cég eddig, nem rossz:

casperamediaban.jpg

(fotó: casper.com)

A landing page, amely a promócióhoz tartozik is nagyon jó, könnyen átlátható, egyértelmű. Olyan,mint a honlap, amelyen vannak még zseniális megoldások, amelyek eltanulhatóak egy magyar matrac gyártónak vagy matrac forgalmazónak is. Nézzük, melyek ezek: 

  • Önmagában jó ötlet (igen, ezt már itthon is több cég alkalmazza), hogy tesztelési időszakot alkalmaznak 100 éjszaka után még visszakérheti a vásárló a pénzt, ilyenkor ingyen elszállítják a terméket a vásárlótól, nem kell vele szenvednie a vevőnek. Plusz a teszt időszak mellett ott van a 10 év garancia, ami meggyőző. A weboldalon kiemelik ezt a fontos infót, így: 

caspergarancia.jpg

(fotó: casper.com)

  • Jó ötletnek tartom, hogy a matrac keménységét az alábbi "infógrafikával" mutatják be: 

caspermatrackemenysege.jpg

(fotó: casper.com)

  • A főoldal nyitóképe szerintem tökéletes választás, számomra "lejött" róla az élmény, ami a termék használatával párosul. A nyitóoldal színei kellemesek, ugyanúgy, mint az összes aloldalé. 

nyitooldalcasper.jpg

(fotó: casper.com)

  • A főoldalon szinte azonnal felugrik egy chat ablak, ahol kérdezhetünk bármit, amire nagyon gyorsan jön a válasz, nyilván egy robottól, de jön válasz. Szerintem sokan azt gondolják, hogy húsvér emberek válaszolnak nekik.

casperchat.jpg

(fotó: casper.com)

  • A termékbemutató aloldalon vannak a legfontosabb infók, mindez a lehető legegyszerűbben, persze itt is feltüntetve a garancia, a 100 nap visszaváltási lehetőség, és az ingyenes szállítás. Plusz persze a termék képei minden oldalról és a méretek, amelyeket hangzatos nevekkel jelölnek. Sőt, egyből megjelenik az árnál, hogy mennyibe kerül a termék havi törlesztője. Az már csak hab a tortán, hogy egyfajta matrac van, és csak a méretben különböznek! :) 

capermatrac.jpg

(fotó: casper.com)

  • Kiemelten fontosnak tartják a vásárlók értékeléseit/visszajelzéseit, 1500-nál is több visszajelzést találunk az oldalon. A visszajelzéseknél látjuk a vásárló nevét, korát, lakhelyét, és most jönnek az extrák, azt is látjuk, hogy milyen pózban fekszenek és átlagban hány órát használják egy éjszaka leforgása alatt. Sőt, még azt is be tudja állítani az értékelő, hogy hányan alszanak rajta (a kutyát is választhatjuk!). A Facebook-hoz hasonlóan maximum öt csillagra tudunk értékelni egy terméket. Az értékelők neve mellett megjelenik egy kis pipa, ami azt jelzi, hogy az adott vevő tényleg Casper vásárló. 

caspervisszajelzesek.jpg

 (fotó: casper.com)

Érdekességképpen megnéztem az értékelő felületet, ahol a vásárló leadhatja az értékelését, hát, remek. Még a disznót is kiválaszthatjuk! :) Biztos figyelembe vették a szokásokat, amikor a disznót is betették a választható állatok közé:

 visszajelzeskeszitesecasper.jpg

(fotó: casper.com)

 

A weboldal remekül strukturált, mindent megtalálunk nagyon könnyen az oldalon. Nincsenek felesleges "csicsák", a színek nagyon jól megválasztottak, nyugalmat, harmóniát sugároznak. Fontos, hogy nem a termékről áradozik az oldal, hanem a vevőt tolja az előtérbe, és vele foglalkozik!  Úgy jó, ahogy van! 

A cég a közösségi média felületeket is remekül kihasználja, hiszen a Twitteren (ami az USA-ban sokkal fontosabb social media felület, mint nálunk), a Facebook-on, az Instagramon és a Pinterest-en is folyamatosan tolják a tartalmat. A közösségi média felületeiket integráltan, tudatosan használják. Sajnos ez a tudatosság és integráltság sokszor hiányzik a magyar cégek marketingkommunikációjából. 

Remélem hasznosnak találtad a blogbejegyzésemet, köszönöm, hogy lájkolod és megosztod az  ismerőseiddel! 

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingarc.blog.hu/api/trackback/id/tr877795978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.